Σάββατο, 29 Ιουνίου 2013

Για την προπαγάνδα της κυβέρνησης


Είπε χτες ο Αντ. Σαμαράς, επιχαίροντας για την επιλογή του αγωγού ΤΑΡ:

''Το ίδιο το έργο θα φέρει στην Ελλάδα, μέσα στα επόμενα χρόνια, 2.000 άμεσες θέσεις εργασίας. Κι ακόμα 10.000 θέσεις εργασίας σε επιχειρήσεις που θα υποστηρίζουν το έργο''. 

  • Πρόκειται για κοροϊδία ολκής. Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, ο αγωγός θα δημιουργήσει συνολικά 4.800 θέσεις εργασίας μέσα στα επόμενα 54 χρόνια (!), μόνο στην «περίπτωση που οι σωλήνες του αγωγού προμηθευτούν από εγχώριους παραγωγούς». Ωστόσο, η πλειονότητα των θέσεων εργασίας αφορά στην τριετή περίοδο κατασκευής του έργου, αφού την περίοδο λειτουργίας του αγωγού θα απασχολούνται περίπου 100 εργαζόμενοι (φύλαξη και συντήρηση), σταγόνα στον ωκεανό του 1,5 εκατ. σημερινών ανέργων.


''Ο ΤΑΡ θα δώσει σημαντικά φορολογικά έσοδα στην Ελλάδα. Αλλά και στις τοπικές οικονομίες κάθε περιοχής απ' όπου θα περνά, στο κτήμα κάθε Ελληνα από όπου θα περνά, επίσης''. 
  • Η κυβέρνηση προσδοκά 320 εκατ. ευρώ έσοδα από τη λειτουργία του αγωγού, σε ορίζοντα δεκαπενταετίας, ενώ δεν προβλέπεται ούτε η είσπραξη τελών διέλευσης. Με άλλα λόγια, το Δημόσιο θα εισπράττει από τον αγωγό μόλις 22 εκατ. ευρώ το χρόνο, χωρίς να υπολογίζονται οι επισφάλειες, ή άλλες αλλαγές στις διμερείς συμφωνίες, όπως τώρα γίνεται με την «Cosco». Ακόμα όμως και από αυτά τα λεφτά δε θα ωφεληθεί ο λαός και οι λεγόμενες «τοπικές κοινωνίες», αφού η πλειοψηφία των χρημάτων θα κατευθυνθεί σε νέες φοροαπαλλαγές και προνόμια για το κεφάλαιο.


''Η Ελλάδα θα έχει και έμμεση ωφέλεια αφού δεν θα εξαρτάται πια μόνο από έναν προμηθευτή αερίου. Ανοίγει ο δρόμος, λοιπόν, για περισσότερη και φθηνότερη ενέργεια και μάλιστα ιδιαίτερα φιλική για το περιβάλλον''. 

  • Η κυβέρνηση προσπαθεί να πλασάρει ένα έργο που φτιάχνει για τα μονοπώλια σαν ωφέλιμο για το λαό, με το δέλεαρ του φθηνότερου φυσικού αερίου. Η πραγματικότητα είναι ότι με τη λειτουργία του ΤΑΡ από το 2018 ή 2019 και για πολλά χρόνια ακόμα, ούτε ένα κυβικό μέτρο φυσικού αερίου δεν θα κατευθύνεται στην ελληνική αγορά, μέχρι να αυξηθεί η δυναμική του αζέρικου κοιτάσματος στα 20 δισ. κ.μ. ετησίως. Δεύτερο, γράφτηκε και δε διαψεύστηκε ότι η πολυεθνική που ελέγχει το κοίτασμα, επέλεξε τον ΤΑΡ επειδή Ελλάδα και Ιταλία αγοράζουν ούτως ή άλλως ακριβότερα το αέριο από άλλες χώρες της Ευρώπης (30% πάνω πουλάει η «Gazprom» στην Ελλάδα). Και τρίτο, το 2016 αναμένεται ανανέωση της σύμβασης ανάμεσα στην Ελλάδα και την «Gazprom», για την παροχή φυσικού αερίου, η οποία θα είναι πολυετής. Αρα, καμιά διαφοροποίηση δεν προκύπτει μέχρι στιγμής στους παρόχους για την Ελλάδα, ώστε να ποντάρει η κυβέρνηση στον ανταγωνισμό για να μειώσει την τιμή. Σε κάθε περίπτωση, η όποια διαπραγμάτευση από την πλευρά της κυβέρνησης γίνεται για να έχουν φθηνότερη ενέργεια οι μονοπωλιακοί όμιλοι στην Ελλάδα και όχι η λαϊκή κατανάλωση.


''Αυξάνεται κατακόρυφα η γεωπολιτική σημασία της Ελλάδας τόσο για τα Βαλκάνια όσο και για την Ευρώπη συνολικά (...) Η Ελλάδα καθίσταται ενεργειακός κόμβος''. 

  • Πουθενά στον κόσμο η βαθύτερη εμπλοκή μιας καπιταλιστικής χώρας στους ανταγωνισμούς για τις πηγές και τους δρόμους Ενέργειας δεν αποδείχτηκε ωφέλιμη για το λαό, παρά μόνο για τα μονοπώλιά της. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο για την Ελλάδα, που βρίσκεται σε μια ευαίσθητη από κάθε άποψη περιοχή και γειτονεύει με την Τουρκία, η οποία διεκδικεί επίσης να αναβαθμιστεί στην ενεργειακή σκακιέρα, έχει αναπτυγμένο δίκτυο αγωγών, αναγκαίο για κάθε μεταφορά αερίου στην Ευρώπη από το Νότιο Διάδρομο και διεκδικεί τα πιθανά ενεργειακά κοιτάσματα που βρίσκονται σε ελληνική και κυπριακή ΑΟΖ. Η επιλογή του συγκεκριμένου αγωγού δεν μετριάζει ούτε τους ανταγωνισμούς στο εσωτερικό της ΕΕ, αφού την ίδια ώρα που μιλάνε για «απεξάρτηση» από το ρωσικό αέριο, χώρες όπως η Γερμανία συσφίγγουν τους ενεργειακούς τους δεσμούς με τα ρωσικά μονοπώλια.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου