Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2013

Συνέδριο Περιφερειαρχών: Διεκδικούν ρόλο στην επιχειρηματικότητα - Ψήφισμα της Λαϊκής Συσπείρωσης

Η φράση του εκπροσώπου της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Ν. Καραθανασόπουλου, ότι το ψήφισμα που ενέκρινε σήμερα το τακτικό συνέδριο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ) θα έπρεπε να τιτλοφορείται καλύτερα «ως ψήφισμα της Ένωσης Προώθησης Επιχειρηματικών Συμφερόντων (ΕΝΠΕΣ)», αποδίδει με τον καλύτερο τρόπο την πολιτική που εξυπηρετεί ο θεσμός.

Η πολιτική αυτή αποτυπώνεται ξεκάθαρα στο ψήφισμα, με το οποίο οι περιφερειάρχες διεκδικούν αναβαθμισμένο ρόλο στη στήριξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Χαρακτηριστικά, ανάμεσα σε άλλα, ζητούν: Τη διεύρυνση του ρόλου των περιφερειών στο σχεδιασμό και την εφαρμογή των συγχρηματοδοτούμενων επιχειρησιακών προγραμμάτων της νέας προγραμματικής περιόδου 2014 - 2020. Την ανάληψη από τις περιφέρειες, εντός τριετίας, όλων των αρμοδιοτήτων προώθησης, έγκρισης και υποστήριξης των ιδιωτικών επενδύσεων περιφερειακής σημασίας και πριν την έγκριση των ιδιωτικών επενδύσεων εθνικής σημασίας να γνωμοδοτεί η αντίστοιχη περιφέρεια.

Τα παραπάνω θεωρεί η ΕΝΠΕ ότι ενισχύουν τον «αναπτυξιακό» της ρόλο και φυσικά αυτό συμβαίνει εφόσον ως ανάπτυξη οι περιφερειάρχες εννοούν τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων οι οποίοι θα καρπωθούν τα χρήματα και της επόμενης προγραμματικής περιόδου για την υλοποίηση έργων που καμία σχέση δεν έχουν με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων (σ.σ. ενδεικτικά αναφέρουμε την αντισεισμική και αντιπλημμυρική θωράκιση της χώρας, η οποία δεν θεωρείται επιλέξιμη δαπάνη). Για την καλύτερη υλοποίηση, λοιπόν, του παραπάνω ρόλου η ΕΝΠΕ ζητά: Τη θεσμοθέτηση 13 Κέντρων υποδοχής και έγκρισης των επενδύσεων με ένα κέντρο ανά περιφέρεια. Τη θεσμοθέτηση της διαδικασίας άμεσης και δεσμευτικής προέγκρισης των επενδύσεων. Τη δημιουργία δομών υποδοχής και υποστήριξης της γυναικείας επιχειρηματικότητας και καινοτομίας.

Στις εξελίξεις στο ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων, αναφέρθηκε η περιφερειακή σύμβουλος Αττικής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Αλ. Μπαλού. Μεταξύ άλλων είπε: «Πρόκειται για ένα ακόμα από τα πολλά "επενδυτικά προγράμματα" που έχει υποσχεθεί το πολιτικό προσωπικό στο μεγάλο κεφάλαιο. Εκχωρείται στο κεφάλαιο μέσω ΣΔΙΤ φιλέτο 450 έως 500 εκατ. για την κατασκευή και 3,5 δισ. ευρώ για την 25ετή λειτουργία 4 μονάδων επεξεργασίας απορριμμάτων στην Αττική».

Το ψήφισμα της «Λαϊκής Συσπείρωσης»

Οι σύνεδροι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» κατέθεσαν ξεχωριστό ψήφισμα, στο οποίο αντιπαραθέτουν στον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης, τον εργατικό - λαϊκό δρόμο ανάπτυξης που κριτήριο έχει την ικανοποίηση των διευρυμένων λαϊκών αναγκών.

Το ψήφισμα - το οποίο απλά κατέθεσε η «Λαϊκή Συσπείρωση» χωρίς να θέσει σε ψηφοφορία - έχει ως εξής:

«Το συνέδριο της ΕΝΠΕ, δύο χρόνια μετά την εφαρμογή της Διοικητικής Μεταρρύθμισης, μέσω του προγράμματος «Καλλικράτης» και τη λειτουργία των περιφερειακών διοικήσεων είναι ένα διάστημα ικανό για την επιβεβαίωση των εκτιμήσεων του ΚΚΕ για τον χαρακτήρα αυτής της διοικητικής μεταρρύθμισης. Οτι αυτή αποτελεί βασικό εργαλείο για την προσαρμογή του αστικού Κράτους και των διοικητικών του δομών στις νέες σύγχρονες ανάγκες του κεφαλαίου αλλά και για την προώθηση και εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής στην τοπική και περιφερειακή διοίκηση. Οι αλλαγές αυτές ενισχύουν την περαιτέρω διασύνδεση της περιφερειακής και τοπικής διοίκησης με την Ε.Ε. και τους φορείς της.

Οι αναγκαίες για το κεφάλαιο προσαρμογές στη δημόσια διοίκηση είναι συνέχεια της 20ετίας των αντιδραστικών αλλαγών και στη διοικητική δομή του Κράτους τόσο στη χώρα μας όσο και στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Πραγματοποιούνται και επιταχύνονται στις συνθήκες βαθιάς και παρατεταμένης καπιταλιστικής κρίσης και της ολομέτωπης επίθεσης απέναντι στην εργατική τάξη και στα λαϊκά στρώμματα γενικότερα. Επίθεση που στοχεύει αφενός μεν αυτά, να επωμιστούν το σύνολο των μέτρων της δημοσιονομικής εξυγίανσης και αφετέρου στην ακόμη μεγαλύτερη μείωση της τιμής της εργατικής δύναμης, της αφαίρεσης εργατικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων της για τη θωράκιση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρηματικών οφειλών και την ενίσχυση της κερδοφορίας τους. Συνοδεύονται από την κλιμάκωση της κρατικής βίας και καταστολής με στόχο η αντεργατική λαίλαπα να περάσει «δια πυρός και σιδήρου», προλειαίνοντας το έδαφος του νέου κύματος αντιλαϊκών μέτρων.

Η Περιφερειακά Διοίκηση, μαζί με τους Δήμους, είναι συνυπεύθυνη για την επιδείνωση της θέσης της λαϊκής οικογένειας. Αποδέχονται και εφαρμόζουν αυτή την πολιτική, μέσα:

Α. ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ

Μέσα από τη στήριξη και ενίσχυση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, τη διευκόλυνση της επέκτασης της δράσης του κεφαλαίου και σε νέους τομείς, από τη μεγαλύτερη σύμφυση της λειτουργίας τους με τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων.

Σ΄ αυτά τα πλαίσια οι Περιφέρειες διαχειρίζονται τον αναπτυξιακό νόμο και το ΕΣΠΑ, προετοιμάζουν το έδαφος για την παροχή νέων προκλητικών κινήτρων για την προσέλκυση επενδύσεων μέσα από τον σχεδιασμό για τη δημιουργία Ειδικών Οικονομικών Ζωνών (ΕΟΖ).

Διευκολύνουν, μέσα από την έγκριση των περιβαλλοντικών μελετών, τα επενδυτικά σχέδια, ιδιαίτερα, στον τομέα των ΑΠΕ και του τουρισμού, υποβαθμίζοντας σε πολλές περιπτώσεις τις συνθήκες διαβίωσης στην ύπαιθρο, υπονομεύοντας παραδοσιακές οικονομικές δραστηριότητες, την χλωρίδα και την πανίδα, αλλοιώνοντας το αστικό τοπίο.

Αξιοποιούν τα ΣΔΙΤ, αλλά και τις συμβάσεις παραχώρησης, όπως για τη δημιουργία των εργοστασίων επεξεργασίας απορριμμάτων. Προχωρούν στην ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης των απορριμμάτων αλλά και αυτής των υδάτινων πόρων. Υπόγραψαν μνημόνιο συνεργασίας με την TASK FORCE.

Με την αναθεώρηση του χωροταξικού σχεδιασμού επιχειρούν τη συγκέντρωση της γης και την αλλαγή χρήσης της, διευκολύνουν την επιχειρηματική «αξιοποίηση» του φυσικού πλούτου και την παραχώρηση σε επιχειρηματικά συμφέροντα των ελεύθερων χώρων. Αλλά και στον αγροτικό τομέα με την προώθηση των λεγόμενων «καλάθι αγροτικών προϊόντων» προωθούν τη δημιουργία καπιταλιστικών επιχειρήσεων στον αγροτικό τομέα.

'Αλλωστε το σύνολο των αναγκών και προτεραιοτήτων των επιχειρηματικών ομίλων περιλαμβάνουν και τα Μεσοπρόθεσμα αναπτυξιακά σχέδια που ετοιμάζουν οι Περιφέρειες και στα οποία εντάσσουν και τον σχεδιασμό του νέου ΕΣΠΑ 2014 - 2020. Με το οποίο χρηματοδοτείται η υλοποίηση των στρατηγικών επιλογών και στοχεύσεων της Ε.Ε., όπως αυτές ιεραρχούνται από την αντιδραστική στρατηγική της «Ευρώπης 2020» και εξειδικεύονται από το Νέο Δημοσιονομικό Σύμφωνο, το Σύμφωνο για το Ευρώ και την πολιτική της «Ενισχυμένης Οικονομικής Διακυβέρνησης». Προϋπόθεση για την εκταμίευση των πόρων του νέου ΕΣΠΑ αποτελεί η πλήρης εφαρμογή των μνημονίων και της δημοσιονομικής εξυγίανσης.

Η όποια διαπάλη δεν αφορά τον προσανατολισμό και το περιεχόμενο του νέου ΕΣΠΑ αλλά την κατανομή των πόρων σε επίπεδο περιφερειών και το ποιος θα διαχειριστεί τα προγράμματα.

Αυτός ο προσανατολισμός και σε συνδυασμό με τη μείωση του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων και την ουσιαστική κατάργηση των ΚΑΠ για επενδύσεις οδηγεί στις καλένδες έργα υποδομής άμεσης προτεραιότητας που σχετίζονται με την προστασία αλλά και τη βελτίωση της ποιότητας της ανθρώπινης ζωής και της δημόσιας υγείας.

Β. ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΕΩΝ

-Στην αγορά εργασίας: Κατάργηση της μονιμότητας και των Συλλογικών Συμβάσεων. Ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, αξιοποίηση των συμβάσεων χρόνου και την ενοικίαση των εργαζομένων για την κάλυψη των αναγκών. Μείωση του προσωπικού και εντατικοποίηση της εργασίας, προωθούν την αξιολόγηση του προσωπικού, ενώ προσχηματική ήταν η αντίδρασή της για την εφεδρεία και τη διαθεσιμότητα. Συμμετείχαν στην υλοποίηση των προγραμμάτων της «κοινωνικής εργασίας» μαζί με τις ΜΚΟ.

-Στην παραπέρα εμπορευματοποίηση της παιδείας, υγείας και πρόνοιας μέσα από την αποδοχή της μεταφοράς αρμοδιοτήτων. Η οποία οδηγεί στην διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα των κοινωνικών παροχών και στη μεταφορά της δαπάνης στην κάθε λαϊκή οικογένεια με συνεχή την ενίσχυση των ταξικών διαφοροποιήσεων. Αποδέχονται για τις προνοιακές δομές τη λογική του εθελοντισμού και τη δράση των ΜΚΟ που θα οδηγήσει στην παραπέρα υποβάθμιση.

Γ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΧΗ, ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΛΕΚΤΙΚΕΣ ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ, ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΙΚΗΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑΣ, ΤΩΝ ΙΣΟΣΚΕΛΙΣΜΕΝΩΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ

Διαμορφώνεται το πεδίο για αντικατάσταση της κρατικής χρηματοδότησης από τη λογική της ανταποδοτικότητας και της οικονομικής αυτοτέλειας. Από τους ΚΑΠ για το 2013 προϋπολογίζεται ότι θα αποδοθεί στις περιφέρειες ένα εξευτελιστικό ποσό, το οποίο δεν καλύπτει ούτε τις βασικές λειτουργικές ανάγκες ενώ καταργεί στην πράξη τους ΚΑΠ για επενδύσεις και τα υποκαθιστά από το ΠΔΕ.

Δ. ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΝ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΕΝ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝ ΤΟΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ

Η δική μας αντίληψη είναι αντίθετη στις δομές διοίκησης του αστικού Κράτους, γιατί έχουν αποστολή την εξυπηρέτηση των συμφερόντων της πολιτικής εξουσίας των μονοπωλίων που υπηρετούν.

Αντιπαραθέτουμε στον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης, τον εργατικό - λαϊκό δρόμο ανάπτυξης που θεμελιώνεται στην εργατική - λαϊκή εξουσία, στην κοινωνική ιδιοκτησία των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, στον εργατικό - λαϊκό έλεγχο, στον κεντρικό και περιφερειακό σχεδιασμό που έχει κριτήριο την ικανοποίηση των διευρυμένων λαϊκών αναγκών.

Αυτός ο δρόμος εξασφαλίζει τον σχεδιασμό της ανάπτυξης ανά τομέα και κλάδο σύμφωνα με τις παραγωγικές δυνατότητες της χώρας, αντιμετωπίζει την περιφερειακή ανισομετρία, στηρίζεται στην εργατική - λαϊκή συμμετοχή.

Μόνο σε αυτό το πολιτικό και οικονομικό πλαίσιο, της εργατικής - λαϊκής εξουσίας, θα μπορέσουν να απαντηθούν το σύνολο των πραγματικών αναγκών του εργατόκοσμου που σήμερα υποφέρει.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΜΕΤΡΑ που ανακουφίζουν τις λαϊκές οικογένειες και με όρους ταξικού κινήματος:

-Πλήρη και επαρκή κρατική χρηματοδότησηπου να καλύπτει το σύνολο των αναγκών των Περιφερειών και των Δήμων που θα προέρχεται από την αύξηση της φορολόγησης στο 45% του μεγάλου κεφαλαίου, της εκκλησιαστικής περιουσίας και αύξηση του ΦΠΑ στα είδη πολυτελείας κλπ.

-Αναγκαία χρηματοδότηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό,από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, από το ΕΣΠΑ και άλλα χρηματοδοτικά ταμεία πουνα κατευθύνονται σε έργα Υποδομής, για την κάλυψη των αναγκών της λαϊκής οικογένειας, ιδιαίτερα των νέων ζευγαριών, των ηλικιωμένων, των ατόμων με αναπηρία.

-Κατάργηση κάθε είδους τοπικής φορολογίας, ανταποδοτικών, αντισταθμιστικών και άλλων τελών, που χτυπάνε το λαϊκό εισόδημα.

-Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσηςκαι ιδιωτικοποίησης στη λειτουργία, στις υπηρεσίες και τα έργα των Περιφερειών και των Δήμων.

-Καμιά απόλυση - Καμία διαθεσιμότητα, είτε μέσω της προωθούμενης «αξιολόγησης» δομών και εργαζομένων, είτε μέσω των νέων οργανισμών. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων που δουλεύουν με κάθε είδους σύμβαση, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Αντιπαλεύουμε την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και την επέκταση της εφαρμογής «ευέλικτων εργασιακών σχέσεων» στους ΟΤΑ μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας, κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων, Τοπικών Πρωτοβουλιών Απασχόλησης, προγραμμάτων κατάρτισης, ή άλλων μέσω ΟΑΕΔ, Μ.Κ.Ο. κ.λπ

-Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με πλήρη μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα για να καλυφθούν οι αυξανόμενες κοινωνικές ανάγκες σε υπηρεσίες και υποδομές.

-Υπεράσπιση των λαϊκών δικαιωμάτων και ελευθεριών Ελλήνων - μεταναστών - προσφύγων.

-'Αμεσα μέτρα για την προστασία των ανέργων, των αυτοαπασχολουμένων και των μικρομεσαίων φτωχών αγροτών.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου